Stick to the plan

16 september 2023 - Vic-sur-Seille, Frankrijk

Dag 3: 146 kms & 1321 hms

Hoe breng ik deze solo fietstocht tot een goed einde. Het is toch vrij ambitieus om 6 dagen voor vertrek te bedenken dát ik ga vertrekken...en tegelijkertijd nog niks geregeld heb.

Wat niet kan, is nog nooit gebeurd. In mijn hoofd was er daarom precies genoeg tijd om één werkend plan te maken. En dat ben ik nu aan het uitvoeren.

Over de dag van vandaag, heb ik zorgen gehad. Het aantal kms i.c.m de hms. Los van het feit dat ik dit jaar en vorig jaar de Gravel 150 heb gereden, rij ik niet vaak deze afstand...en al helemaal niet met bepakking.

Er is vandaag geen keus, ik ga en ik moet. Over 8 dagen wil ik aan de voet van Alpe d'Huez staan. Dat is mijn doel. Alles wat ik de komende tijd doe, staat in dat teken.

Voor mijn vertrek heb ik in mijn hoofd de mogelijke obstakels doorgenomen. Ik heb nooit gedacht en ik denk ook nu niet dat ik het niet kan. Ik omarm deze uitdaging, start elke dag met een positieve mindset...en stick to the plan!

Maar wanneer vandaag een hek met een bord 'route barree' tot diep in de berm staat, blijkt toch écht dat de 'route barree' is...gelukkig boden een aantal gravelpaden uitkomst. Die vlieger ging bij de asfalteerwerkzaamheden niet op, dus een alternatieve route bedenken...meer 'dan gewoon' mis ik vandaag de juiste afslag...maar niks weerhoudt me en ik kom altijd 'back on track'.

Strikt mijn voedingsplan uitvoeren, heeft ook prioriteit. Tot 'de voet' wil ik me energiek blijven voelen. Dus elke 30 minuten eten en goed blijven drinken, daar houd ik mij aan!

Vandaag heb ik genoten van de prachtige route, 'meeslingeren' met de rivier de Sauer en de Alzette. Mooie klimmen in bosrijk gebied met prachtige vergezichten. En...tot de laatste trap goed in mijn energie.

Door Erik en Alice wordt ik buitengewoon hartelijk ontvangen in hun huis in Hesperange. Ze bieden zelfs aan om mijn boodschappen te doen. Op de 3e verdieping van hun enorme huis (villa) is een driekamer appartement, wat een genot. En Alice laat me weten dat ze morgenochtend voor mij scrambled eggs gaat maken, ze vindt dat ik goed moet eten...Ik voel me een tevreden mens.

Screenshot_20230915-202156~2IMG_20230915_162835845IMG_20230915_135547592IMG_20230915_094958630IMG_20230915_094543006

1. Erik:
    18 september 2023
    Hello Elles, thanks for the kind words, Wish you the best for your experience and road trip. Best.