Solo bike ride to the foot of Alpe d'Huez

14 september 2023 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

Etappe 1: voor Paul❤️ & Matchis

Vandaag dag 1 en etappe 1. Om verschillende redenen is het vaker dag 1, iedereen heeft daar zijn eigen voorbeelden van. Anderen zijn al jaren bezig met het starten van dag 1.

Vandaag op dag 1 vertrokken bij Paul & Tan en de kindjes. Over 10 dagen tref ik hen weer aan de voet van Alpe d'Huez. Daar vervolgt Paul zijn missie, nadat hij de diagnose kanker kreeg.  Nieuwsgierig? Zijn verhaal staat op Matchis.nl (https://www.matchis.nl/actueel/als-iedereen-1-euro-doneert-kunnen-we-samen-een-groot-verschil-maken). En voel je geheel vrij in je keus om hem voor €1,- te steunen.

Mijn solo fietstocht begint vandaag in Brabant en de weg brwngt mij verder langs de oevers van de Maas. Het witte dorpje Thorn is prachtig met haar wit geschilderde huizen en geplaveide straten. Vervolgens rij ik een klein deel van de 480 km lange Maasroute. Ik sta te wachten op het pontje bij Berg aan de Maas en zie dat bestuurders komende van de overkant, contant betalen voor de overtocht. Ik ben geen ervaren solo-fietser en weet nog niet of ik handige keuzes heb gemaakt m.b.t. mijn bagage. Wat ik wel weet is dat ik contant geld bij me heb, maar geen idee waar. Gelukkig zijn de pontjes van de Maas voor alle fiesers gratis.

Vandaag ben ik geen wielrenner meer, mijn racefiets is nl. volgehangen met tassen. Twee wielrenners komen mij achterop, halen me in en gunnen me geen blik meer waardig. Normaliter ben ik gewend dat 'wij als wielrenners onder elkaar' even groeten. Ik haal de wielrenners door de dynamiek van het verkeer weer bij, misschien zijn ze bijgedraaid? Gedrieën steken we een grote weg over, maar er wordt nog steeds niet gesproken. Ik rij achter ze aan en ze verhogen hun tempo, ik niet...even later kijkt de achterste om. Het blijven bijzondere wezens, mannen op racefietsen, gaat er door mijn gedachten.

Dag 1 met mijzelf voelde goed en ik ben benieuwd wat de rest van mijn solotocht brengt. Ik ga mensen ontmoeten die ik nog niet eerder gesproken heb en ik merk dat ik nu al nieuwsgierig naar ze ben. Ik hoef voor dit avontuur ook niet tot de groep wielrenners te horen. Ik heb een ander doel... "When the traveler goes alone, he gets aquinted by himself".

1. Tan:
    14 september 2023
    Lieve El,
    Wat ben ik trots op jou dat jij wel jouw dag 1 ben gestart en er inmiddels op hebt zitten. Als het goed is ben je nu al over de grens! Ik gun jou een fantastisch avontuur toe dat je ook veel inzichten geeft. Ik kan niet wachten om je volgende week in de armen te sluiten!
    Wat fijn dat ik onderdeel uit mag maken van jouw avontuur en jij van dat van ons.
    Heel veel liefs en succes!!

Tan
  2. Ivo Olde Meule:
    14 september 2023
    Hoi Elles,

Leuk om je verhaal te lezen en fijn dat je het wilt delen! Succes met je tocht.

Ik groet u (wel).

Ivo
  3. Jack:
    7 oktober 2023
    Mooi Elles. En vooral ‘when the traveler goes alone, he gets aquinted by himself … zo true!!
    Benieuwd naar je volgende verslagen en foto’s.